Wednesday, January 28, 2009

Hemma?

Var är hemma när man bor utomlands? Jag säger till exempel att jag ska åka hem till Sverige. Men när jag är i Sverige säger jag att jag ska åka hem till USA. När jag är här i USA är det självklart att det här är hemma. Här finns min man och mina barn, vårt hus, vårt vardagsliv. I Sverige har jag dock mina rötter och min släkt så det är klart att det är hemma också. I stället för att bli frustrerad över vad som är hemma så har jag bestämt mig för att jag har en fantastisk tur som har två ställen där jag trivs så bra så jag kan kalla det för mitt hem.

3 comments:

En häxa på Vift said...

Hemma är där hjärtat är, så e det. :)

Anonymous said...

Håller med föregående inlägg plus att får man bara vara tillsammans med dem man älskar är man hemma om man så bor i et tält.
Mormor

Anonymous said...

Dagens utlandssvenskar är bra borskämda och förvirrade. Christina från Duvemåla hon visste vad riktig hemlängtan var. Tänk på det om du tycker det är jobbigt att flyga med 3 barn.

Bortskämd Amerikan